Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 26 maj, 2009


* Jag har börjat kolla på In treatment och det tänker jag nog fortsätta med. Gabriel Byrne är psykoanalyter/psykiatriker,gift med Michelle Forbes, som jag verkligen gillar!, och har en rad patienter under veckans dagar. Fredagar går han till en egen psykiatriker. Sänds på SVT2 klockan 19 måndag-fredag. Rodrigo Marquez producerar. (Gabriel García Marquez son.)
Programmet har en israelisk förlaga, det vore intressant att se den också.

* Finaldags i Project runway och nu är det snart slut – buhu. Den har varit veckans höjdpunkt! Och även om Kenley är grinig så kan jag ändå inte tycka sådär illa om henne som många gör.

* CSI utan Grissom funkar bättre och bättre, jag fortsätter titta. Tittar du fortfarande Jenny? Hoppas det, det känns så bra att vi har nåt gemensamt där.

* För minst ett par månader sen köpte jag första säsongen av Mad Men på dvd. Sen kom jag aldrig igång, den är fortfarande oöppnad. Den har hyllats och fått priser, så jag funderar på att köra den som sommarserie här hemma.

* För sällskaps skull kollar jag också på Generation kill. Den är bra, men jag har så svårt att hänga med i vem som är vem och vem som har högre grad, när alla har uniform och hjälm och ser likadana ut. Alexander Skarsgård skiljer ut sig, förstås. Men jag föredrar True blood. Där Michelle Forbes också är med. 🙂
———————–
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Read Full Post »