Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 10 maj, 2009

Visst är det det den handlar om, The Sorrows of an American av Siri Hustvedt? Jo, jag tror det.
Pappan som inte känner igen sin son på gatan, fast de ser rakt på varandra. Fästmön som inte känner igen sin fästman förrän han börjar röra på sig. De sekunderna kommer hon ihåg hela livet, genom decenniers äktenskap och kärlek. Filmscenen när kvinnan som somnat inte känner igen sin älskare när hon vaknar på morgonen.
To be seen but not known.

Jag läser vidare.
—————————
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Read Full Post »

Layout 1Häromdan blev jag uppringd av en kille från Galago, som undrade om jag ville fortsätta prenumerera. Jag förklarade att prenumerationen var en present till min dotter, och att jag ville kolla med henne först. Och så passade jag på att klaga – igen – på att den presentpremie jag skulle ha fått aldrig har kommit. Det har gått över ett år.
Ingen av oss mindes vad det var, så han räknade upp lite vad de hade just nu.
– Sara Granér?
– Den har jag redan. Nina Hemmingson?
– Ligger inte på vårt förlag. Marjane Satrapi?
– Ja!
– Vi har Persepolis i pocket…
– Men den har jag också redan.
– Kyckling med plommon, då?
– Ja!

Så nu väntar jag på att Kyckling med plommon ska dyka upp i brevlådan. (Jag tror det när jag ser det.)
———————————
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Read Full Post »