Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 maj, 2009

Hjärta Sook-Yin Lee

sookyin
Här är Sook-Yin Lee i rollen som sexterapeut (”I prefer the term couples counselor”) i filmen Shortbus.
shortbus
Här är Sook-Yin Lee i samma roll, efter att hon berättat att hon aldrig har haft en orgasm, för en grupp kvinnor på sexklubben Shortbus. Stark scen.

Här är Sook-Yin Lee på Myspace: http://www.myspace.com/sookyinlee

Och här är Sook-Yin Lee på Youtube:

—————————-
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Read Full Post »

nattfakÖlands stolthet Johan Theorins andra bok Nattfåk vann deckarpris, men är egentligen mer av en spökhistoria. Det tar ett tag innan jag vänjer mig vid det, och därför tar det också ett tag innan jag riktigt kommer in i den. Nattfåk är inte lika klaustrofobiskt nervig som debuten Skumtimmen, men spänningen ökar på bra och de sista hundra sidorna sträckläser jag.
Huvudpersonen heter Joakim och hans familj har köpt hus på Öland. Samma hus som frun Katrines mor och mormor bodde i för länge sen. Huset är byggt av vrakgods från förlist båt där besättningen drunknade, och det räknas som otursförföljt. På nätterna kan man höra de dödas röster…
Från Skumtimmen finns Gerlof Davidsson kvar, den gamle mannen på äldreboendet som minns allt möjligt som har hänt på norra Öland. Inte Julia, dock, men jag hoppas hon mår bra.
På Johan Theorins hemsida läser jag att det blir två till, en vår- och en sommarbok. Bra!
————————
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Read Full Post »