Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 30 december, 2009

Jag tänkte skriva ett hyllningsinlägg till Judi Dench för hennes underbara spel i tv-filmatiseringen av Elizabeth Gaskells Cranford (som jag äntligen kommit mig för att se). När jag googlade efter apelsinätarscenen, hittade jag istället detta:

Det måste betyda att det blir en säsong två?
Så här tyckte jag om boken.
———————
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Read Full Post »

Det tog ett tag innan jag kom in i din bok Antikrists mirakler. Jag vet inte varför det gick trögt. Kanske för att den utspelar sig i Italien och jag vill att du ska berätta om Sverige. Eller om det var för att jag försökte analysera strukturen och budskapet bakom berättelsen istället för att bara läsa. Eller bara för att det var så mycket annat i jul. Men naturligtvis snärtar du till med trollspöt och magin börjar fungera — som alltid.
Nu hoppas jag bara att jag hinner läsa ut den i år.
ps Förlåt för att det är ritat i boken. Det är dumt.

Ord och inga visor läste också i jul.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Read Full Post »