Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 18 september, 2009

I Boondock saints II som kommer snart är inte Willem Dafoe med. Buhu.

Dags att se om ettan igen, för att komma i stämning, tänkte jag. Bara för att upptäcka att den är på vhs och inte spelbar hemma hos oss.
———————–
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Read Full Post »

litterarfrukost
Jag hörsammar Bokoffers utmaning, som han inspirerats till av Bokhore-Johanna, och väljer att äta frukost tillsammans med lord Peter Wimsey. På så sätt får man ju även en bländande konservation på morgonkvisten.
Till min stora glädje dricker lord Peter kaffe till frukost, skönt! Han föredrar ägg och skinka på brittiskt vis, gärna också njure men där går gränsen för mig. Dessutom: varma småbröd med marmelad — i en bok lockar han över Parker på frukost med ett löfte om Oxfordmarmelad men jag får nöja mig med Robertson’s.
Jag ber er notera att vi äter med silverbestick och på linneduk.
(Bunter skulle ha bleknat när han såg skrynklorna.)
———————–
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Read Full Post »