Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 5 juli, 2009

rod
Min kära Isa Edholm har skrivit korta texter om kvinnor ur historien, som Anna Christina som drev krog på 1800-talet, Cornelia Goethe,och Amerikas farligaste kvinna Jane Adams. Cather in the Rye av JD Salinger och Jacob’s room av Virginia Woolf. (Världens första bok där huvudpersonen aldrig är med?)
rod1
Här tror jag att titlarna i traven syns rätt bra. Stående:två Sherman Alexie varav den ena heter Rödskinn (läs!), Marie Hermansson, Truman Capote, Den blinde mördaren, Extremely loud and incredibly close, två Somerset Maugham, en polsk fantasy och boken alla borde läsa: 1984 av George Orwell. Danska Undantaget har trillat ut ur bilden… Ovanpå: Douglas Coupland, Angela Carter, Laurie R King, Marissa Peissl, Elin Wägner, Roddy Doyle.
rod2
Här syns det: Garcia Marques, Anaïs Nin, Erica Jong.
Vilka författarnamn som finns här! Om jag anordnade en tävling bland mina egna böcker så skulle röda laget vinna. Lätt!
Har du några röda böcker? Visa upp dem! Skriv här i kommentarerna så jag hittar till dem.
Alla Böcker med färg.

Read Full Post »