Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 17 februari, 2009

Läs inte detta om du nyss börjat titta på eller är mitt i tittandet på världens bästa science fiction-serie!
Läs inte
Läs inte
bg

Om du fortfarande läser räknar jag med att du antingen sett lika många avsnitt som jag (=alla som visats) eller inte är intresserad av att se BSG (om det senare gäller så gör du ett misstag).
I alla fall: jag är nästan lite besviken på att The Fifth visade sig vara den som var den allra första* som jag misstänkte var en cylon, långt innan jag visste något om de fem. Först tänkte jag ”åh nej, inte det där gamla fyllot igen”, men nu har hon ju visat sig ha hjärna också, så nu gillar jag henne mycket bättre. Och bra att Boomer valde som hon gjorde!
Det var överhuvud taget ett väldigt, väldigt bra avsnitt, jag älskar när det är sådär filosofiskt/andligt och all spänning finns i de mentala kraftmätningarna. Det är mer spännande än när det är pang-pang. Och att vi nu via Anders fick början på en historisk förklaring… yummy! Men vem är den sjunde, Daniel? Och vad ska Starbuck göra? Det måste finnas mer i hennes roll, något avgörande.
En längre tid, ända sedan New Caprica, har jag sagt samma sak till sambon i soffan: ”Jag skulle vilja se mer av Gaeta, vad driver honom egentligen?” Och man kan ju konstatera att jag blev bönhörd med råge. men jag tycker att de skyndade förbi kuppförsöket lite för fort, den karamellen kunde de ha sugit på ett tag till. Å andra sidan, som min kollega** säger, så måste de ju hinna till en beboelig planet snart nu, med bara fem avsnitt kvar.
En annan karaktär som jag gillade jättemycket var Billy, presidentens assistent. Tänk om han skulle visa sig vara Daniel? Då är min lycka gjord.

* Jag har hunnit gissa på ungefär alla utom amiralen som The Fifth, så att jag gissade rätt betyder ingenting.
** Jag har sån tur att jag har en sambo och en son och dessutom en kollega på jobbet som jag kan obsessa med hur mycket som helst.
———————————-
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Read Full Post »