Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 3 februari, 2009

Det känns så rätt och roligt att Opassande vann bloggpriset (i kategori politik). Prova att läsa ni som tror att ni inte begriper komplicerade saker som Fra mm, så upptäcker ni att man fattar när det finns en som kan konsten att förklara. Emma är intervjuad av Anna Troberg här.
I kategori kultur vann bokhora.se. Också jättekul, och välförtjänt.
Och Tonårsmorsa slog ut Alex Schulman, och mymlan, det var som f-.
——————-
Läs även andra bloggares åsikter om

Read Full Post »

presenter1Jag känner mig så rik!
Har fått Mumin, Tove Janssons samlade serier del 1. Och sen råkade jag få en bok jag redan hade (Alfred och Emily, Doris Lessings fiktiva historia om hur hennes föräldrars liv kunde ha sett ut om inte första världskriget brutit ut). Men ett byte var raskt ordnat, vi gick till eminenta Åkerbloms bokhandel i Umeå och för samma peng fick jag där två Orson Scott Card: Shadow of the Hegemon och Shadow puppets (del två och tre i Shadowserien som fyller hålen mellan de jag hade sen förut), och två Penguin popular classics: The thirty-nine steps av John Buchan och Cranford av Elizabeth Gaskell. Med den sistnämnda är nu första halvåret av Klassiska kvinnor säkrat.

Read Full Post »