Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 9 juni, 2010

Mitt självpåtagna köpstopp gick ut i fredags, efter tre månader. Det har gått bra, förutom att jag plötsligt inte kunde stå emot en Buffy-box med alla sju säsongerna. Dessutom införde jag regeln att om en författare dör så får man köpa från antikvariat, och därför skyndade jag mig att köpa tre böcker av Kerstin Thorvall innan de skulle försvinna.
I söndags firade jag med att köpa böcker av dessa författare:

Eleanor Catton. Boken heter The Rehearsal och jag vet inget mer än att det är en debut som handlar om en ”high school sex scandal”.


Arne Dahl (Jan Arnald) Foto: Finn Hensner. Boken är nummer fem i serien om A-gruppen och det är mycket fokus på Kerstin Holm.


Guillermo del Toro (till höger) har skrivit The Strain, möjligen ihop med en som heter Chuck Hogan. Den tog jag för att det verkar vara skräck, och skräck är alltid rätt på sommaren. Dessutom börjar den på JFK Airport, och där har jag varit.

Read Full Post »