Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 15 december, 2014

ovantat
Oväntat nog parallelläser jag dessa två just nu: Boken om Juholts tid som partiledare för Socialdemokraterna och Carol Goodmans Arcadia Falls som jag tidigare avslutade i tristess 2012. Är det för att jag är trött som jag inte är uttråkad av någon av dem? Eller är de mycket bättre än jag trodde/tyckte?
Hittills uppskattar jag insynen i de polariserade höger-vänster-lägren inom S, analysen av SSU under Niklas Nordströms tid, och fascineras av det fullständigt förgörande porträttet av kanslichefen Sven-Eric Söder.
I Arcadia… gillar jag stämningen, alla blinkningar till sagor, litteratur, Christina Rossetti, och även den förutsägbara kärlekshistorien som jag tänker ska börja på allvar snart.
———————————
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Read Full Post »